הבלוג של לירן וייס המדביר

 
 וייס המדביר הינו מדביר מוסמך בעל היתר הדברה מטעם המשרד לאיכות הסביבה. הרצון לשמור על סביבת מגורים נקייה ממכרסמים ומחרקים, הוא צורך בסיסי של בני האדם לשמירה על איכות חיים. משנת 1977 אנו מציעים שירותי הדברה עבור לקוחות מהסקטור העסקי מוסדי לצד הסקטור הפרטי.

052-6471754 

מה עושים נגד פרעושים ופשפשים ואיך הם נראים?

איך נראה עקיצות של פרעושים ברגליים

​במאמר זה נסביר תחילה את ההבדלים בין פרעושים ופשפשים, מוזמנים להכנס לקישורים למידע יחודי על אותו חרק , לאחר מכן נסביר את דרכי ההתמודדות עם כל חרק. 

מה ההבדל בין פשפש לפרעוש

כך נראה פרעוש - טפיל בעיקר על בעלי חיים

פרעושים הם חרקים שלעתים קרובות מבלבלים ביניהם לבין פשפשים. הם בין הנפוצים ביותר מקרב המזיקים הרבים המצויים בסביבת בני האדם ובעלי החיים הביתיים. הפרעושים הם בעצם חרקים הנמשכים בעיקר לכלבים חתולים וחולדות שהם הפונדקאים הטבעי שלהם.

גם כאשר בעל החיים איננו, הפרעושים ממשיכים להתרבות. אלא שאז הם נטפלים לבני האדם ויכולים להיות מטרד. זאת הסיבה מדוע חשוב להזמין מדביר פרעושים לבצע ריסוס פרעושים ברגע שהפרעושים מתגלים. 

פשפש מיטה - טפיל לבני אדם

 פשפשים הם סוג של חרקים הניזונים בעיקר מנוזלים של צמחים או בעלי חיים. בארץ נוטים להתבלבל בין הפשפש, שבדרך כלל אינו מזיק, לפרעוש. כמו הפרעוש גם הפשפש ניזון ממציצת דמו של פונדקאי, בן אדם .

בארץ ידועים יותר מ-700 סוגי פשפשים. הדברת פשפשים באמצעות ריסוס פשפשים נחוצה מכיוון שחלקם מזיקים לחקלאות ומסוגלים להשמיד יבולים שלמים. אולם רובם ככולם אינם מזיקים, וחלקם אפילו מועילים לחקלאות בזכות החרקים שהם משמידים. אולם שמם של הפשפשים ידוע לשמצה בעיקר בגלל סוג אחד של פשפשים הקרוי פשפש המיטה ששמו באנגלית הוא Cimex lectulsrius . 

איך נראים ביצים של פשפשי המיטה?

הנקודות השחורות - צואה של פשפש מיטה, מקבצים אלו- תכונת אגריגציה - מעידים על המצאותם של הפשפשים. איך נראים ביצים של פשפש מיטה? -החצים מצביעים אל נקודות לבנות - אלו הביצים

מה עושים כשיש פרעושים לכלב?

הבנת גודל הבעיה:

​בשלב זה חשוב להבין כמה אתם נמצאים עמוק בבעיה,זה בדרך כלל תלוי בשאלה כמה זמן יש לכלב פרעושים ומאיפה הוא נדבק, אם התקופה היא קצרה מאוד של כמה ימים בודדים , אז ישנם פתרונות מעולים וזרירים כמעט  ללא סיכון כדי להוריד את הפרעושים מהכלב, אמבטיה עם שמפו לפרעושים תביא לתוצאות מצויינות וזולות, מה עושים נגד פרעושים שנמצאים בחצר? אם החצר שלכם אתם אחראים לטפל במפגע , כל חצר אחרת חייבת לעבור טיפול נגד פרעושים, ואם אין באפשרותכם לטפל, המנעו לעבור באזור זה ככל שניתן, ממול. לעשות בדיקה עם מכנסיים לבנים ושעות הערב או בבוקר שעדיין קריר בחוץ ולראות אם קופצים עליכם פרעושים על הרגליים, ניטור זה מאוד חשוב להבנת הבעיה. במידה והבעיה היא יותר מחודש, הטיפול בדרך כלל יותר מורכב ומומלץ לפנות לבעל מקצוע , גם אם תנסו לפתור זאת לבד ע״י קניית חומרים תעשו חשבון אם זה באמת משתלם לכם, כי הדברת פרעושים יכולה להיות לפעמים מסובכת. רוב חברות ההדברה היום מעניקות אחריות לפתרון הבעיה ולכן זה מאוד משתלם, ישנם מקרים שהיה צורך להדביר מספר פעמים עד שהגיעו לפתרון.


טיפול בבעל החיים עם תכשירים נגד פרעושים:

 ​התכשירים השונים נגד פרעושים לכלבים פועלים בצורות שונות, לרוב התכשירים החיצוניים כגון שמפו נגד פרעושים, אבקה נגד פרעושים​ אין שארתיות והאפשרות להדביר את הפרעושים היא ביכולת ההתמדה שלכם לבדוק כל יום את הפרעושים על הכלב ולחזור על הפעולה, כמובן על פי מה שכתוב בתווית של התכשיר, פעולות הדברה מרובות יכולות לגרום להרעלה.

​תכשירי הדברה נוספים טובים ומועילים יותר אשר נותנים מענה למספר ימים ואף חודשים הם האמפולות נגד פרעושים וקרציות, ​יש אנשים שקוראים להם גם טיפות נגד פרעושים, החברות המובילות הם פרונטליין ואדוונטג.
הקולרים והכדורים נותנים תוצאות טובות גם כן, כדאי לבדוק כמה סוגים לפעמים סוג מסויים לא עובד וכדאי להחליף חברה
הקולר המומלץ הוא סורסטו ולגבי הכדורים

מכינים את הבית להדברה :

יש לשהות מחוץ לבית לפחות שעה עד שהחומר מתייבש, אנו ממליצים להשאיר חלונות פתוחים לאחר ההדברה. 

במידה ובבעלותכם בעל חיים, אנחנו ממליצים שהם יהיו מחוץ לבית בין 6-24 שעות ומחוץ לחצר למשך 7 שעות, בכל מקרה מומלץ להתיעץ עם הוטרינר האישי שלכם.
ביום ההדברה מומלץ לטפל בבעל החיים באמצעות תכשירים יעודיים להסרת חרקים טפילים, חשוב להקפיד לבצע זאת ע"פ הרשום בתווית התכשיר כדי להמנע מהרעלה.
ביום ההדברה מומלץ לבצע שאיבה של אזורי המרבץ הכוללים ספות ומיטות.
במקרה של נגיעות גבוהה של מזיקים אנו ממליצים לא לשטוף את שטח הבית במשך 5 ימים לאחר הריסוס.
אחרי שבועיים מתום ההדברה במידה ורואים נגיעות של טפילים, חוזרים על פעולת ההדברה.
הכנות לפני ההדברה:
ההדברה מתבצעת בכל שטח הבית, הפנימי והחיצוני, לכן חשוב להרים חפצים מהרצפה למעט שטיחים .
חדרי אמבטיה ושירותים - לפנות חפצים לחדר אחר או לשים בארון סגור את מברשות השיניים, נייר הטואלט, מגבות והצעצועים
לאחר ההדברה :
מומלץ לא לשטוף את הבית במשך 5 ימים לפחות, ,בנוגע לילדים מומלץ להמנע מזחילה במידה ואין אפשרות להגביל את הילדים אפשרי לנקות אזור מסויים ולהתנהל בחופשיות.
מומלץ לא להתהלך יחפים עד לאחר השטיפה.

Enter your text here ...

אקריות וקרציונים - גרודים וסימנים אדומים בכל הגוף
מה עושים נגד יתושים

Related Posts