הבלוג של לירן וייס המדביר

 
 וייס המדביר הינו מדביר מוסמך בעל היתר הדברה מטעם המשרד לאיכות הסביבה. הרצון לשמור על סביבת מגורים נקייה ממכרסמים ומחרקים, הוא צורך בסיסי של בני האדם לשמירה על איכות חיים. משנת 1977 אנו מציעים שירותי הדברה עבור לקוחות מהסקטור העסקי מוסדי לצד הסקטור הפרטי.

052-6471754 

אקריות וקרציונים - גרודים וסימנים אדומים בכל הגוף

Dermanyssus-gallinae-min

אקריות

dermanyssus gallinae

כיום ידועים 1700 סוגים של אקריות , גודלם בדרך כלל פחות ממלמטר . מאפיין בטן מאוחה עם החזה . מבנה הפה בעלי אברי חישה שבהם היא יכולה לתעדף את מקום האכילה. ידועים על 250 מיני אקריות המזיקות לבריאות, ניתן לאפיין את האקריות על פי אופי הפגיעה באדם: מוצצות דם, פוגעות בשכבות העליונות של העור או יכולות להעביר מחלות ולגרום לאלרגיות.


האבק, אקרית העוף האדומה  dermanyssus gallinae בעיקר על ציפורים ועופות בעלי מערכת חיסון חלשה, התגלו גם על בני אדם בעלי מערכת חיסונית לקויה קבועה, מצריכה ארוחת דם כדי לעבור שלב בהתפתחות שלה מדרגה לדרגה לא כמו יתושים שצריכים מנת דם רק כדי להטיל את הביתים, מחזור חיים קצר ביתה עד בוגר בין שבוע לשבועיים. שורדת 8 חודשים ללא מנת דם, נזקים עיקריים פגיעה בכמות הביצים ובמשקל פטמים.

 אקרית נוספת מעניינת היא : אקרית העוף הצפונית ornithonyssus sylviarum . יכולים להגיע לאוכלוסיות עצומות מחזור חיים 5-12 ימים, רק דרגת הנימפה הראשונה והבוגרים ניזונים על גבי העוף, לרוות בוקעות אחרי יום אחד, הביצים מוטלות ומודבקות על גבי הנוצות- כל שלבי החיים מתקיימים על גבי העוף.


אקרית נוספת בשם ornithonyssus bursa ​, נתפלת לבעלי כנף ומכף ומכרסמים

עוד אקרית ornithonyssus bacoti נטפלת למכרסמים ולכן יכולים להופיע גרודים רבים לבני הבית גם באזורים בהם יש קינון של מכרסמים בסביבתם, במהלך חיי נקבה 120 ביצים, עיקר ההטלה באזור קינון המכרסמים, מחזור חיים בין 11-16 יומים, פעילות בלילה כמו אורך חיי המכרסמים מסתתרות במקומות חמים ולחים וחשוכים ולכן האבחנה במהלך היום לא אפשרית ובעיקר אפשר להבין זאת על פי סיפור המקרה. 

אקרית נוספת: androlaealaps casalis אקרית שמשתקת את החרק שהיא נתפלת אליו, לבני אדם יוצארת כאבים חזקים ונמצאת באזורים חקלאיים בעלי לחות מאוד גבוה מתרבים בכמויות עצומת ואז יכולים להגיע לבני אדם.

גרודים בלתי פוסקים על הגוף יכולים להיות מסוגים שונים של חרקים, לכן לפני שמזמינים הדברת פרעושים או הדברת קרציות כדאי להתיעץ עם מדביר בנושא ולנסות להבין לפי סיפור המקרה מה יכולה להיות הבעיה.


עופות - מינים פולשים בישראל : מיינה, ענפית בקר, עו...
מה עושים נגד פרעושים ופשפשים ואיך הם נראים?

Related Posts