הבלוג של לירן וייס המדביר

 
 וייס המדביר הינו מדביר מוסמך בעל היתר הדברה מטעם המשרד לאיכות הסביבה. הרצון לשמור על סביבת מגורים נקייה ממכרסמים ומחרקים, הוא צורך בסיסי של בני האדם לשמירה על איכות חיים. משנת 1977 אנו מציעים שירותי הדברה עבור לקוחות מהסקטור העסקי מוסדי לצד הסקטור הפרטי.

052-6471754 

יש לכם פרפרים או חרקים מוזרים במטבח? יש פיתרון פשוט

הדברת פרפרים במטבח

מזיקי מחסן | מזיקי מזון | עש הקמח | חדקונית האורז | חיפושית הטבק 

 

מזיקים מחסן - שם כללי למזיקים אשר נמצאים במחסני תבואה או מחסני אוכל יבש, מזיקים אלו יודעים לחיות בתוך הגרעין או תוצרי הלוואי שלהם. טיפול במחסנים מורכב ומצריך הדברה מיוחדת בשם איוד בגז, חומר ברמת רעילות גבוה ביותר שמגיע לשיאו לאחר יומיים ונמצא בהסגר למשך 5 ימים, מגבלות רבות ורישוי מיוחד מאפשרות את ביצוע ההדברה הזו, אך בבית היא לא רלוונטית בגדול פשוט זורקים את השקית הנגועה. במאמר זה נסקור מספר מזיקים בנושא זה, הפתרון בביתֿ או הוא פתרון זהה לכל סוגי המזיקים.

 

פתרון :

קשה להיפטר ממנו, אבל בהחלט אפשרי ללא חומרי הדברה כלל:

יש לבצע ניקיון יסודי בארונות המזווה - שלא יהיו שאריות מזון כלל.לבדוק את השקיות המזון - שהן נשארו אטומות ע"י לחיצה,שאין סימני קורים בתוך ומסביב לשקית , בקפלים של השקית לחפש התגלמות של הזחלים.

 

ברגע שזיהיתם שקית נגועה יש לזרוק אותה לפח ,תבדקו היטב את השקיות הסמוכות אלייה.

 

אם יש לכם חשד לגבי שקית מסוימת אתם יכולים להכניס אותה למקפיא ל24 שעות ובכך אתם הורגים את הביצים והזחלים שנמצאים שם.

 

אם אחרי שבועיים הבעיה לא הופחתה המשמעות היא שעדיין יש לכם שקיות נגועות שלא גיליתם אותם, המשיכו לחפש.

 

אם אחרי חודש אתם לא מצליחים להשתלט על הבעיה, יש להזמין הדברה, אשר מצריכה הוצאת כל האוכל מהמזווה, בהצלחה.

 

עש הקמח ההודי

הנפוץ ביותר - עש המזון עש הוא חרק זעיר ממשפחת הפרפראים שאינו פרפר. על פי הגדרה זאת קיימים כ-120 אלף מיני עש בעולם. גודל ממוצע של עש הוא כ-10 מ"מ צבעו בדרך כלל אפור ונחושת, מינים נוספים הנמנים עם חרקי המזון הינם שונים בצורתם אך הנזקים מאוד דומים כמו חיפושית הטבק ,אורזית, חדקונית האורז ועוד, לרוב חרקי המחסן יש יכולות תעופה אך בדרך כלל אין להם צורך בכך משום שהם יכולים לבצע את כל מחזור החיים שלהם בתוך המזון.

מאוד דומה לעש הקמח הוא עש הבגדים אינו נמצא במזווה אלה באזורי אחסנה של ביגוד , במידה והמקום חשוך ואינו מאוור ,העש גורם נזק רב שמצריך טיפול, כדאי לאוור ולפתוח לאור את הארון למצוא את הזחלים ואזורי ההתגלמות, זה מאוד עוזר. הזחלים מעדיפים צמר כותנה, ואלה מצויים בקרבת בני-אדם. מכאן נובע הצורך להזמין מדביר פרפרים וזחלים ברגע שמתגלית נוכחותם.

יש אגב סוג של עש שכן מביא תועלת, והידוע בכינויו תולעת המשי, ממנו הופק במשך שנים משי יקר.

 

הדברה של חדקונית האורז

 

זיהוי קל יחסית, יש לה ממש אף ארוך בולט, נראה כמו חדק של פיל. נפוצה מאוד, החדקונית פוגעת במזון באופן שהיא מטילה את הביצים בתוך קדח ומצליחה לקבל את האוכל והשתיה מתוך המזון ואין לה צורך לצאת החוצה לחפש מקורות אחרים ולכן במקורות קטנים כמו מטבחים, יש לזרוק את השקית הנגועה, במפעלים יש צורך לבצע איוד בגז .

 

 


איך לזהות עש | חדקונית האורז | חיפושית הטבקחדקונית האורז
רוב בני האדם נפגשים בעיקר עם עש הבגדים או עם עש המזון. המצאות של שניהם אינה מחייבת הדברה או בכל מקרה מוזמנים להתייעץ עימנו, זמינים גם בוואצאפ , יש לנו שירות מצויין, המלצות וחוות דעת .

זיהוי של עש הבגדים
עש הבגדים ניזון מבגדים. הוא מעכל את סיבי הבגד ויוצר בו חורים. עש הבגדים פעיל בעיקר בחשיכה, ואוהב את האזורים הפנימיים יותר של הארון.
את תוצאות עבודתו ניתן לראות בדרך כלל רק לאחר שרואים חורים בבגדים. אולם לפעמים ניתן לראות גם חרקים או גלמים בארונות, וכן "תוצרת לוואי" כגון נשלים פקעות וקורים.
במקרים כאלה חשוב להזמין מדביר לפני שיגרמו נזקים חמורים יותר.

זיהוי של עש בקמח ההודי- עש המחסן | עש במזווה | פרפרים במטבח | תולעים במטבח
הדברת עש הקמח ההודי מצוי בעיקר במחסנים או במזווה המטבח המכילים מזון. את הימצאותו ניתן לזהות על פי שרידים כגון קורים לבנים על האוכל, נשלים ופקעות, שרידים של מזון גרוס וחורים בקטניות, הכנסו לקישור ותקבלו מידע בנוגע לפתרון הבעיה ללא חומרי הדברה.

הדברה של עש
הדברה של עש נעשית במקרים קשים על ידי מדביר. הוא צריך להשתמש בריסוס אפילו באיוד בגז. שימוש בשיטות אלה מצריך ידע ומיומנות, וחשוב לבדוק שהמדביר אכן יודע לזהות מקומות נגועים בעש ואיך להדביר אותם באופן מקצועי.

 

 

חיפושית הטבק

חרק נוסף, נפוץ, מאוד קטן, חום אדמוני, במבט מהיר רואים שהוא חיפושית, במבט מהצד רואים שראש שלו בעל מקדח כלפי מטה, נפוץ מאוד בתבלינים, שוקלדים או מזון של בעלי חיים. בתמונה דוגמה שלהם. כמו במקרה של מזיקים רבים אחרים, ההדברה הטובה ביותר הינה המניעה. צעדי מניעה כוללים ניקוי שגרתי של ארונות המזון, ואחסון המזון בכלים סגורים. מזונות שנפגעו מהחיפושית צריך לזרוק.חיפושית הטבק

מניעת עש הבגדים, עש המזון, וחיפושיות מסוימות ניתנות לניטור ע״י מוצרים שאפשר לרכוש ברשתות השיווק, אך הם לניטור בלבד כדי להבין מאיפה מתחילה הבעיה, הנקיון הוא הדבר הבסיסי ביותר שצריך להתחיל איתו.

 

אנו מעניקים שרות הדברה ופתרונות למפעלים בנושא חרקי מזון ושאר מזיקים באזור השרון מתל אביב על זכרון יעקב, מוזמנים להתקשר.

 

הדברת פרעושים וקרציות | הדברה ברעננה
הדברה ברעננה - הדברת מכרסמים

Related Posts