הבלוג של לירן וייס המדביר

 
 וייס המדביר הינו מדביר מוסמך בעל היתר הדברה מטעם המשרד לאיכות הסביבה. הרצון לשמור על סביבת מגורים נקייה ממכרסמים ומחרקים, הוא צורך בסיסי של בני האדם לשמירה על איכות חיים. משנת 1977 אנו מציעים שירותי הדברה עבור לקוחות מהסקטור העסקי מוסדי לצד הסקטור הפרטי.

052-6471754 

הדברת קן צרעות | הדברת קן דבורים

הדברת צרעות

  איש מאיתנו אינו מוכן לחיות ב"דו קיום" עם קן צרעות אצלו בגינה או בסמוך לבית שלנו. מעבר לעובדה שעקיצת הצרעה מכאיבה הרבה יותר מזו של דבורה, היא גם יכולה להיות מסוכנת, בפרט לתינוקות, ילדים או אנשים בעלי רגישות לארס זה. הדברת צרעות מתבקשת במקרים בהם קן צרעות נתגלה באזור המגורים שלנו, אולם זה המקום לציין כי ככלל, צרעה היא חרק ידידותי לגינה, לצמחיה ולחקלאות. למעשה, היא ניזונה מחרקים שהם עלולים לגרום לצמחיה שלנו נזקים.

איפה ניתן למצוא קן צרעות | קן דבורים ?

כאשר מדובר על מגורי אדם, צרעות אוהבות לקנן בעליות גג, על אדן החלון, סדקים או חריצים במבני המגורים, גדרות אבן, ארגזי תריסים (במבנים ישנים , "תריסים של פעם") ועוד.אלו סוגי צרעות נפוצות בישראל?מדביר צרעות נתקל בעיקר בשני סוגים עיקריים: הצרעה הגרמנית והצרעה המזרחית | דבורים (המכונה גם "דבור").

הצרעה המזרחית צבעה צהוב – שחור ועל ראשה שלוש נקודות שחורות. אורכה של צרעה זו היא כ 1.5 ס"מ. היא נוטה לקנן באדמה או בסמוך אליה. מדביר צרעות יכול לאתר את הקן שלה על פי תנועה אווירית קדחתנית באזור הקן. צרעה זו ניזונה מפירות, בשר ושתייה מתוקה. הדברת צרעות גרמניות מתבצע באמצעות ריסוס ואיבוק. הצרעה המזרחית גדולה יותר מזו הגרמנית . היא שחורה עם פסים צהובים ורגליה שעירות. היא ניזונה מפירות, חרקים וצוף. דווקא זן זה של צרעות, הנפוץ מאוד באזור שלנו, עלול לגרום לנזק לא רק לבני האדם אלא גם לכוורות- הן תוקפות את דבורות הדבש!  טרם נדבר על הדברת צרעות חשוב לציין כי ברוב המקרים אין הצרעות תוקפות סתם, וללא כל סיבה. הן תוקפות כאשר הן חשות מאוימות.

למעשה, הן עסוקות בענייניהן, כך שגם כאשר מגיע מדביר צרעות הן לא מודעות לקיומו ולא חשות בכל איום שעתיד לבוא.  

מתי מומלץ לבצע את ההדברה?

היות והצרעות פעילות ביום ואינן פעילות בלילה, הרי שעל מדביר צרעות לבצע את ההדברה בשעות הערב או מוקדם מאוד בבוקר. באופן כזה פעולת ההדברה גם יעילה יותר. מדוע? כי בשעות הערב כל הצרעות "חזרו מהעבודה" והן מרוכזות בקן. גם בשעות הבוקר המוקדמות  הן בנוכחות מלאה בקן כיוון שטרם התחילו את יום העבודה שלהם. חשוב לציין כי ביצוע ההדברה בשעות אלו גם בטוחה יותר למדביר אך כיום יש שיטות לבצע את ההדברה בכל שעות היום.

הדברה ברעננה | כיצד להדביר פרעושים
מכרסמים, האם הם כאלה חכמים? עצה מלוכד

Related Posts