הדברת עכבישים, מדביר עכבישים

עכבישים הם אחד האורחים המפחידים ביותר בבית. יש יותר פוביות על עכבישים מכל המזיקים האחרים, וזה די מובן. אם ננשכים על ידי העכביש הלא נכון ויש תגובה רעה לארס, עלולים להגיע לבית החולים בסופו של דבר. וכן, יש אפילו כבר כמה מקרי מוות הקשורים לעכבישים (אם כי הרבה פחות משחושבים– בעשור מתו בארה"ב שישה בני אדם).

על מנת להפסיק את מכת העכבישים יש כמה דברים שחשוב לדעת. אל תצפו לשלמות בשליטת עכבישים מחוץ לבית, מבחינה ביולוגית הם לא מגיעים במגע עם חומרים כימיים ולא משתפים פעולה בלהרים חומרי הדברה. רק תהליך הדברת עכבישים לבדו אינו הגנה טובה נגד עכבישים. עכבישים בנויים גבוה מעל הקרקע, הם לא גוררים את הבטן שלהם על פני המשטחים. שאריות חומרי הדברה על פני השטח נוגעים רק בקצה הרגל. אין להם מערכת דם שיכולה לשאת את קוטל החרקים לאיברים השונים בגוף כדי לגרום למוות מהיר.

צריך ליצור מגע עם החרקים באמצעות ריסוס ישיר. עכבישים הם חרקים שונים מנמלים, מקקים וצרעות אשר משתמשים בפיהם כדי לנקות את עצמם ונוהגים כמו חתולים. עכבישים אינם משתמשים באופן שגרתי בחלקי הפה שלהם בכדי לנקות את עצמם. הם ינקו את רגליהם אם יש חלקיקים גדולים תקועים ברגלים, אבל זה לא הרגל שיבטיח שההדברה שבסופו של דבר תהרוג אותם. בנוסף, רוב העכבישים מבלים את חייהם בקורים.

שיטות הדברת עכבישים

גישה יעילה להדברת עכבישים היא הידיעה שהם טורפים, הם ניזונים בעיקר מחרקים אחרים. אז אם נצליח להפחית את כמות החרקים האחרים בסביבת הבית, לעכבישים יהיה פחות עניין להסתובב באזור הבית. רוב העכבישים אוהבים להסתובב ליד מקורות אור, הם נסמכים על התכונה האינסטינקטיבית של חרקים מעופפים שנעים לעבר האור.

עכביש טווה את הרשת כדי שהארוחה תבוא אליו. בנוסף לעכבישים שמכינים רשת יש עכבישי ציד. הם אתלטים ורודפים אחרי הטרף. קטגוריית משנה של עכבישי ציד הם עכבישים קופצים. הם מזנקים כדי ללכוד את טרפם. העכבישים עם הרגליים הארוכות - אך לא עדינות - הם עכבישי הריצה.

הדרך הטובה ביותר להדברת עכבישים בבית היא לשלוט במקורות המזון שלהם מסביב לבית - שוב, להיפטר מחרקים אחרים. טיפול בסדקים ובקיעים עם קוטלי חרקים יכול לספק שליטה מסוימת, אך ניתן גם להשתמש בלוחות דבק או מלכודות דביקות. אלה הם מנגנוני לכידה ללא חומרי הדברה. חלקם יכולים להיות מקופלים לצורת תיבה כך שבני הבית לא יתפסו בטעות. ברוב מלכודות הדבקים אין באמת משיכה. חברות מסוימות מנסות להוסיף ריח, אך הדבר האטרקטיבי ביותר עבור עכביש הוא חרק תקוע במלכודת הדבק. הם עשויים להיות רמז חזותי לעכביש. כאיש מקצוע אשר מבצע בקרות בעסקי מזון באופן קבוע, לעתים קרובות אני רואה מלכודת דבק עם חרק תקוע יחד עם עכביש.

מלכודת דבק פשוט לוכדת אותם - אם הם הולכים במלכודת, הם מתים. החיסרון הוא שלא ניתן לכסות את כל שטח הפנים עם מלכודות. המקומות היעילים ביותר לשים את מלכודות הדבק הם אזורים חשוכים ושקטים. ארון הוא דוגמא טובה או בין מיטה וקיר - כל אלה הם דפוסי תנועה משותפים לעכבישים.

עם זאת יש גם אמצעים כימיים ולא כימיים להיפטר מעכבישים בבית שלך:

  • לנקות את העלים או פסולת אורגנית אחרת מכל רחבי החצר, לגזום עצים ושיחים מסביב לבית.
  • לאטום סדקים במבנה הבית, שימת דגש על היסודות וסביב החלונות והדלתות.
  • התאמת דלתות וחלונות למסגרות שלהם, יש לוודא כי אין בהם חורים או קרעים. יש להתקין בדלתות סף נמוך עם מטאטא בקצה התחתון.
  • הרחקת תאורת גינה מהבית במידת האפשר, בעיקר מדלתות וחלונות.
  • הסרת עכבישים המקננים על הצד החיצוני של הבית בעזרת צינור מים בלחץ גבוה או מטאטא בעל ידית ארוכה. יש להקפיד להסיר גם את שקי ביצה.

 

אנו בוייס הדברה בעלי ניסיון רב בהדברת כל סוגי העכבישים ונשמח לספק ייעוץ חינם בכל הקשור להדברת עכבישים. על מנת לספק תוצאות הדברה טובות נדרש מדביר עכבישים מקצועי בעל ניסיון מוכח של הדברת עכבישים.