הדברת חולדות ועכברים

לוכד עכברים | איך מדבירים חולדות | הדברת חולדות בחצר

עכברים וחולדות הן בין החיות המעוררות הכי הרבה פחד ותיעוב ובצדק,עכברים גורמים לנזקים רבים למגזרים רבים ומכאן הצורך של הדברת עכברים. במפעלי המזון הם עלולים להוריד את התפוקה בכ-30 אחוז. הם מסוגלים לגרום לנזק למכונות וחדרי מחשב עקב כרסום חוטי חשמל ותקשורת, שריפות בגלל כרסום ארונות חשמל ופסילת קווי יצור בגלל עכברים שטבעו בנוזלים,ידועים כמעבירי מחלות, מעצם היותם חיים גם במערכות הביוב ומוגדרים כאוכלי כל.

 

אזורי שירות - להדברת מכרסמים ולכידת עכברים

אנו מעניקים שירותי הדברה ולכידת מכרסמים לאזור השרון הכולל את: נתניה, חדרה, פרדס חנה, כרכור, קיסריה, כפר סבא, רעננה, הוד השרון, רמת השרון ,הרצליה ועמק חפר.


הדברת חולדותלכידת עכברים | למה יש עכבר בבית ?

ברגע שמאתרים עכברים או חולדות חשוב להתחיל בפעולות של לכידת המכרסמים יחד עם הדברת חולדות. ריבויים המהיר עלול לגרום מהר לנזקים ברכוש ולבריאות. בגרות מינית לאחר 8 שבועות, חולדות ועכברים מסוגלים לאכול הכול. הם יכולים לגרום לנזק לחלונות רשת, לבגדים, ולרהיטים, ומשארים ריח חריף של שתן וצואה.
ידועים גם מקרים של חולדות שנשכו תינוקות או חולים שלא יכולים לזוז ,מקרים אילו נדירים מאוד ואופיינים למקומות בעלי רמת תברואה נמוכה. יחד עם זאת, לא צריך להיבהל מכל עכבר שרואים במקרה בביוב. אולם ברגע שרואים אחד מהם באזור המגורים או המפעל, עדיף להזמין איש מקצוע.

רעל לחולדות | רעל עכברים - איפה קונים ?
בשנים האחרונות חל צמצום והוטלו הגבלות חדשות בשימוש של קוטלי מכרסמים, החומרים הפעילים האסורים בישראל : ברומתלין, כקלציפרול, צינק פוספיד, סטריגנין, אלפאכלורולוז, פלורואצטאט הנתקן 1080. רוב קוטלי המכרסמים בישראל הן מקבוצת נוגדי הקרישה, הם רעלים מושהים במובן שמרגע צריכת רעל המכרסמים עד מוות, בישראל ניתן לרכוש רעל להדברת חולדות בחניות בעלי מחסן מיוחד להחזקת רעלים והרעל נמכר רק לבעלי היתר להדברת מכרסמים, לכידת עכברים עם הדברת חולדות חיוניים גם בגלל הנזקים המתמשכים שהם מבצעים:
הגללים גורמים לזיהום מזון, טיפוס המעיים ומחלות נוספות.
השתן מעביר מחלה הנקראת עכברת.
חולדות עוזרות להעביר פרעושים אשר יכולים לגרום למחלות כגון דבר וסוגים של טיפוס.
עכברים וחולדות גורמים גם לאלרגיה ומעבירים כלבת.
אבל הנזק שהם גורמים נוצר מעצם העובדה שהם משוטטים ברחבי הבית ומשאירים חיידקים ובקטריות שהיו במערכת הביוב.

 

עכברים

העכבר הינו ממשפחת המכרסמים ולכן הוא חייב לכרסם כל הזמן, אם לא מזון אז פלסטיק או עץ וכל מה שהוא מרגיש שעוזר לו לשייף את השיניים. סיבת הדבקרה ולכידה של עכבריםהכניסה לבתים משתנה מאוד, לפעמים זה קורה משינוי מצב הקרקע כמו חרישת שדה או ניקוי חצר מוזנחת. נמצאים קרובים לשדות פתוחים ובאזורים שיש בהם שפע של מזון ומוגדרים אוכלי כל, בדרך כלל נמצאים במחילות מתחת לאדמה ומוצאים פתחים בקרבת המזון, פעיל בעיקר בלילה ובעל חוש ריח מפותח מאוד, הנקבה ממליטה 3-7 גורים תלוי בשפע המזון והמסתור שיש לאם, הריון נמשך 21 יום , זהו קצב התרבות מאוד מהיר ומחייב טיפול, בדרך כלל את הולדות מאוד קל לתפוס ואילו את הבוגרים הם מגלים כושר התחמקות גבוה .

חולדות | עכברושים

החולדה גם היא ממשפחת המכרסמים גדולה וחזקה יותר מעכבר השדה, שתי סוגי חולדות עיקריים בישראל. חולדת החוף גרה בעיקר במערכות הביוב, גדולה ואגרסיבית, כושר שחיה וחפירה מצוין, אוכלת ושותה הרבה , סימני צואה ושתן חריפים וגדולים, נזקים נראים לעין. חולדת העליות גרה בעיקר על עצים ועליות גג, אתלטית וזריזה, קופצת למרחק ובעלת כושר טיפוס, סימני צואה נראים לעין ונזקים למערכות מיזוג אוויר בעליות גג. מדביר מקצועי יודע מיד לאבחן את מקור הבעיה.לכידת חולדת החוף במלכודת קפיץ


איך לוכדים עכברים והאם הדברת חולדות מסוכנת ?
מלכודות רשת, מלכודת דבק, מלכודת קפיץ אלו חלק מהדרכים שאפשר להתמודד איתם לבד, חולדות ועכברים חיים בקהילה, לפעמים יש חולדה אחת שנכנסה הביתה וזה מעיד על בעיה גדולה יותר בסביבה החיצונית ואז אנו יש צורך להשתמש ברעלים אשר יכולים לטפל באוכלוסיה שלמה, המורכבות היא איך עושים את זה בלי לפגוע בבעלי חיים אחרים, כלבים או חתולים ואפילו ציפורים, חוסר מקצועיות יכול אף להוביל לפגיע בילדים קטנים. 

זאת הסיבה מדוע האדם ביית את החתול, שהיה לוכד עכברים טבעי. בהמשך גם פותחו מספר זנים של כלבים ששימשו בעיקר לצורך לכידת עכברים אבל גם הדברת חולדות אולם במקומות שיש שפע של מזון היחסים בינהם מתנהלים בשלום, החתולים לא לוכדים עכברים ובטח גם לא חולדות, המכרסמים נעים במחילות באדמה ויוצאים החוצה כדי לחפש מקורות מזון, המרחק של המחילה ממקורות המזון הינו מטרים בודדים.הדברת חולדות במערכת הביוב

 

איך לוכדים חולדה לבד ? הדברת חולדות ועכברים - סכנות

רבים מנסים ללכוד עכברים לבד ע"י מלכודות, דבר מבורך כאשר מצליחים, ישנם כאלו שמנסים אפילו להניח רעלים לבד, אך כאשר אין הצלחה בלכידה או בניסיון הרעלה עולה הצורך להשתמש בחומרים מסוכנים יותר ע"י המדביר המקצועי, יש להימנע ככל האפשר בניסיונות לא מוצלחים אלו, החומרים התקניים מכילים חומרים מרים אשר ילדים או חתולים וכלבים ידחו אותם. בכל מקרה מדביר מנוסה ידע להניח את המלכודות והרעלים בצורה בטוחה ולהגדיל את הסיכוי ללכידה והרעלה של כל אוכלוסיית המכרסמים הקיימת באזור. למידע נוסף על הדברת עכברים וחולדות - הרעלות

 

איך ללכוד חולדה בבית ? סימנים להמצאות חולדות בבית
סימנים למכרסמים זה משהו שניתן לפספס בקלות. הסימנים יכולים להכיל מסלולים, סימני כרסום, סימני חיכוך, צואה, כתמי שתן, סימני רגליים, גרירות זנב ואזורי קינון. מסלולים הם דרכים בהם המכרסמים עוברים ממקום למקום. הדרכים האלה יכילו את כל המידע שצריך לזיהוי מתאים של המכרסם וישמש כתוכנית לשיטת הלכידהקן של חולדה שהתמקמה במנגל בחצר

מכרסמים מסמנים את הדרכים שלהם בדרך שמתקשרת עם ההרגלים שלהם. שילוב של סימני שתן, צואה וסימני חיכוך יכולים ליצור תגובה התנהגותית המבוססת על סוג של פרומון מזוהה. זה יכול להיות קשור לזה שאוכל זמין באותה הדרך. זה יכול להצביע על נוכחות של אזור קינון, אזור שתן, טיפות שתן, או שזה יכול להתריע על עוד מכרסמים. אם אתה מזהה סימני חיכוך או סימני שתן נמצאים על המסלול, זה מקום טוב להניח מלכודת מכרסמים.

המסלולים האלה מובילים לאזורי קינון שצריכים להיות מוסרים לפני הנחתם של המלכודות. מכרסמים חייבים לכרסם, מכרסמים כוססים דברים בסביבה שלהם או משחיזים את השניים אחת בשניה דרך תהליך הנקרא חריקת שיניים. סימני כרסום על אובייקטים נמדדים כדי לקבוע את תזוזת המכרסמים. מכרסמים לרוב יכרסמו ויגדילו פתחים גדולים מספיק כדי לעבוד בהם. סימני צואה בקן של חולדה בחצראם הראש עובר אז כל הגוף יעבור. הם לא מבחינים באובייקטים שהם מכרסמים, כמו כבלים או בול עץ.


אנו ממליצים להזמין לוכד עכברים מקצועי
מדביר מקצועי עם ניסיון בהדברת חולדות יודע להתריע על בעיות בעודן מינוריות, יעוץ על שינוי הרגלי חיים, להמליץ על שינויים במבנה להורדת יכולת הסביבה להכיל כמות גדולה של מכרסמים ולהפחית את השימוש ברעלים למינימום לטווחי זמן ארוכים.

לכידת חולדות הינה מוגבלת, מספר ולדות בהריון אחד 6-16 תלוי במחסה ובשפע המזון, בגרות מינית 8-10 שבועות, זאת אומרת שישנה אפשרות אחרי חודשיים בלבד שחולדה תמליט עשרות חולדות, לכידת מכרסמים אפשרית יותר לחולדות או לעכברים הצעירים, הבוגרים קשים יותר ללכידה, בלכידת חולדות אפשרי לתפוס מספר מצומצם של מכרסמים, היתרון הגדול של הדברה שהיא מדבירה את האוכלוסייה הקיימת. יכולת הלמידה מסכנות בדרך עוברת בהורשה וגם עוברת בקהילת המכרסמים, לכן מדביר מקצועי יש לו קשת רחבה של אמצעים ללכידה והרעלה של המכרסמים עד פתרון הבעיה, ההדברה מכרסמים יכולה להיות מסוכנת כאשר הלקוח ניסה כבר הרבה מאוד דרכים ללכוד או במקרה שאדם ללא רישיון השתמש ברעלים שמאושרים לשימוש חקלאי בלבד ולא לשימוש תברואי נגד חולדות. החומרים שמאושרים לשימוש אינם גורמים להרעלה מידית והם בתוספת של חומרים מרים כל זאת למען הבטיחות של בני הבית וחיות המחמד.
לכידת עכברים או הדברת חולדות צריכה להיעשות בידי לוכד עכברים מקצועי ובעל רישיון במיוחד כאשר ישנם ילדים ובעלי חיים בבית. יותר מדי ניסיונות פרטיים לא מקצועיים יכולים להקשות בהמשך על פעולת הדברה באופן שיהיה צורך להרכיב מזון מורעל ללא אמצעי זהירות הקיימים בתכשירים התקניים ואף להוות סכנה לילדים ולבעלי חיים אחרים כל זאת עקב יכולת המכרסמים להעביר מידע על הימצאות סכנות.

 

 

מחיר להדברת מכרסמים | כמה עולה ללכוד עכבר? | כמה עולה הדברת חולדות?

הדברת מכרסמים : 350 – 800 ש"ח

מלכודת : 10-25 ש"ח

תחנת האכלה למכרסמים :50 ש"ח

איסוף פגר – 200 ש"ח

 

קישור לעמוד היתר הדברה ע"י המשרד להגנת הסביבה של וייס הדברה