הדברה בהרצליה

 

הדברה בהרצליה – מה לעשות במקרה של הרעלה?

רוב חומרי ההדברה בהם משתמשים הינם בטוחים לבני אדם ולבעלי חיים בייתים. אולם קורה כי בעת הדברה בהרצליה מתרחשת תקלה, ומישהו נפגע. בדרך כלל מדובר בבעל חיים ביתי קטן, כגון חתול או כלב, שבמקרה רגישים לחומר מסוים.

כיצד ניתן להיזהר ממקרים כאלה? איך ניתן לזהות מקרים של הרעלה ומה לעשות?

חשוב להזמין רק מדביר בהרצליה שהנו בעל רישיון של משרד הבריאות. מדביר כזה עבר הכשרה והתחייב להשתמש רק בחומרים בטוחים. צריך גם לרשום את שם האחראי ואת חומר ההדברה בו השתמש.

הכנות לפני הדברה בהרצליה.

לפני פעולת הדברה בהרצליה או ריסוס בהרצליה חשוב להישמע להוראות הזהירות של מדביר בהרצליה ולבצע אותם. אם יש חיות מחמד בבית, כדאי לשקול להוציא אותם אפילו ליום שלם במידת האפשר ליתר בטחון.

הרעלה בבני-אדם.

הנזקים העיקרים לבני אדם שיכולה לגרום הדברה בהרצליה הינם סחרחורות, כאבי-בטן והקאות. במרבית המקרים התופעות הללו חולפות לאחר שעות. קורים מקרים שחקלאים משתמשים בחומרים לא מאושרים לצורך הדברה בהרצליה, וגורמים להתקפים של אלרגיות וגירויים בעור. תינוקות לעומת זאת רגישים הרבה יותר ויש לעקוב אחר הסימנים ובמקרים דחופים להגיע לבית חולים.

הרעלה של חיות מחמד.

מרבית המקרים של הרעלת חיות מחמד הינן של הרעלה ישירה ומשנית הרעלה ישירה נוצרת מאכילת פיתיונות מורעלים, ואילו הרעלה משנית נוצרת עקב אכילת פגר מורעל.

לכן יש לשים לב שהפיתיונות שהנחו בעת הדברה בהרצליה אינם נגישים לבעליי חיים ביתיים שמסתובבים באזור. חשוב מאוד גם לקבור כל פגר שמוצאים בשטח כדי למנוע הרעלת בעלי חיים.

אולם, חשוב לזכור כי הדרך הטובה ביותר להימנע מהרעלה היא נקיטת זהירות. לכל חומר הדברה יש זמן השפעה שונה. זאת הסיבה מדוע חשוב לקחת את שם החומר ההדברה בו השתמש מדביר בהרצליה ולבדוק מה טווח ההשפעה שלו, שמעבר אליו ניתן להחזיר את בעל החיים הביתה. חשוב גם לדאוג למלא בקפדנות אחר הוראות הבטיחות של המדביר.

סימנים של הרעלה לאחר הדברה בהרצליה

בעלי חיים ביתיים עלולים להיפגע מחומרי הדברה. סימנים של הרעלה חמורה יכולים להיות דימום, הירדמות ופגיעה במערכות חיוניות. נזקים כאלה יכולים להיגרם לא רק מחשיפה ישירה לחומר ההדברה, אלא גם מאכילת בעל חיים נגוע כגון עכבר.

במקרים של הדברה נגד מכרמים בפיתיונות מורעלים הסימנים להרעלה בעל-החיים כוללים הקאות ושלשולים או רעידות ופרכוסים. במקרים כאלה חשוב להביא את בעל החיים במהירות לווטרינר קרוב. טיפול כזה יכול לכלול הכנסה של ויטמין K, עירוי תוך ורידה, עידוד הקאה וטיפולים נוספים.

הטיפולים תלויים בסוג החומר בו נעשה שימוש, ולכן חשוב להביא לווטרינר את שם חומר ההדברה.